Mis vahe on copywriteril ja sisukirjutajal?

Üks nimetab end sisukirjutajaks, teine copywriteriks, kolmas SEO-le spetsialiseerunud sisuloojaks. Sageli kasutatakse neid erinevaid termineid sünonüümidena.

Kas copywriter ja sisukirjutaja on üks ja seesama? 

Kui ei ole, siis mis neil vahet on?

Millist turunduskirjanikku sul on vaja?

Copywriter’i ja sisukirjutaja sarnasused 

Mõlemad täidavad sarnast ülesannet: lahendavad turundusülesannet tekstide kaudu (harvemini muude sisuformaatide kaudu).

Kuna väga suur osa turundusest on digiturundus, on nii sisukirjutamine kui ka copywriting enamasti seotud sinu veebilehel olevate tekstidega. 

Copywriter’i ja sisukirjutaja erinevused

Kui võrrelda neid kaht raamatuga, siis copy on nagu raamatu pealkiriJa sisu on raamatu tekst
Copy = müükSisu = teadmised
Copy abil saad konversiooniSisu abil saad liikluse
Vahel eristatakse neid kaht teksti pikkuse järgi. Copywriterit peetakse ideaalseks valikuks lühivormilise sisu jaoks, mis kasutab otsest ja otsekohest keelt ning julgustab lugejat mingeid toiminguid tegema.Sisukirjutajat aga ideaalseks valikuks põhjalike ja ammendavate artiklite, raportite ja blogipostituste jaoks.
Copywriteri klassikaline eesmärk on panna lugeja midagi tegema või ostma.Sisukirjutaja eesmärk võib olla informeerimine, harimine, inspireerimine või meelelahutus. Ja selle kaudu kas brändi tuntuse suurendamine, ettevõtte autoriteedi või SEO parandamine. Aja jooksul võib see viia müügini.
Copywriter’i eesmärk on saavutada kohene tegutsemine (eriti kampaaniate puhul).Sisukirjutaja töötab pikaajalise sisustrateegia kallal, sest kliendi teekond ja müügiprotsess võivad kesta kuid, isegi aastaid. 
Copywriter peab eelkõige tundma oma sihtmärki, oma kaubamärki ja toodet.Sisukirjutaja teeb märkimisväärse hulga uurimistööd, et pakkuda vastuseid otsivale publikule ammendavaid ja asjakohaseid vastuseid.

Spetsialiseerumine on tänu sisul põhinevate turundusstrateegiate üha laialdasemale levikule loogiline areng.

End ühel või teisel viisil nimetades on end ka võimalik paremini müüa.

No ja äri kasvule suunatud kirjutamise puhul ongi palju nüansse.  

Samas on reaalses elus ja eriti väiksel Eesti turul nende rollide piirid väga hägused. 

Kas sul on vaja copywriter’it või sisukirjutajat?

Sul on vaja leida SEO sisukirjutaja/SEO copywriterit, kui soovid oma veebisaidile meelitada kvaliteetset, märksõnadele optimeeritud sisu kaudu rohkem orgaanilist liiklust. SEO sisukirjutaja kirjutab sulle SEO-sõbralikud blogipostitused, SEO copywriter SEO-sõbralikud teenuslehed ja maandumislehed.

Kui sinu peamine mure pole mitte liiklus, vaid see, kuidas see müügiks või päringuks muuta, on sul vaja copywriteri teenust. 

Samas ei saa digitaalses keskkonnas üks ilma teiseta 

Näiteks klassikaline blogipostitus on sisu  ja mitte copy, kuid sisaldab tavaliselt vähemalt ühte üleskutset, mis ütleb lugejale, mida sa soovid, et ta järgmisena teeks. 

Samuti eeldab tellija oskusi, mis varem olid eksklusiivselt vajalikud ainult ühte tüüpi turunduskirjanikele, nüüd kõigilt.

Arusaadav.

Mistahes peen nimi, sul on vaja inimest, kes aitab sinu digiturunduse eesmärke saavutada.

Mõtle, kui peaksid palkama eraldi inimesed pealkirjade, üleskutsete, artikli sisu ja metakirjelduste jaoks, neid eraldi briifima ning töötulemeid kooskõlastama?

Tüütu, eks?

Enamikel juhtudel on mõistlik, et sisu optimeerib sama inimene, kes selle kirjutab, olgu see siis copywriter või sisulooja.

Kes mina olen?

Mina olen nii copywriter, sisukirjutaja kui sisuturundaja.

Mul on palju mütse.

Kõige enam olen kirjutanud blogipostitusi ja meedia-artikleid, kuid naudin väga ka lühikeste reklaamtekstide ja mikro-copy (digitaalse toote kasutajaliidese tekstid ehk UI-copy) kirjutamist.

Sageli ongi sisukirjutaja ja copywriter üks ja seesama.

TELLI UUDISKIRI!

Minu lubadus sulle:

Kirja rohkem kui uudiseid.

Mida järgmisena lugeda?

Mustandist puhtandiks

Arvatakse, et kogenud copywriter’i kirjutatud tekst on algusest peale hea. Hehee… no juhtub ka nii…Aga see on siiski pigem erand. Liblikas