Kes on copywriter?

Kes on copywriter?

Copywriter on reklaam- ja turundustekstide kirjutaja ja copy on reklaam- või turundustekst. Copywriter on üks klassikalisi rolle reklaamibüroodes. Agentuuri copywriter kirjutab trükireklaame ajalehtedesse, brošüüre, esitlusi, flaiereid, raadio- ja telereklaami tekste ja nii edasi. Lisaks reklaamtekstidele töötavad copywriterid välja reklaamide kontseptsioone ja ideid. Seepärast tõlgitakse copywriter eesti keelde ka kui ideekirjutaja. 

Kuigi eestikeelseid vasteid on, ei ole ükski piisavalt juurdunud. Seepärast kasutan ka ise ingliskeelset terminit. Turunduse ja reklaami valdkonnaga mitte igapäevaselt kokku puutuvad inimesed ajavad sarnase häälduse tõttu sageli sassi copywrite’i ja copyright’i (kuigi sellist sõna nagu copywrite ei olegi olemas, on vaid copywriter või copywriting). Copyright tähistab autoriõigusi ja intellektuaalset omandit ning see ei puutu hetkel asjasse. 

Copywriteri omadused ja oskused

Copywriter peab olema loov, suurepärase kohanemisvõimega, empaatiline, hea psühholoog. Et sihtmärki tabada, peab ta täpselt laskma. Ja selleks on vajalik oma sihtmärgi täiuslik tundmine. Õigetele valukohtadele vajutamiseks ja veenmiseks peab ta teadma täpselt võimalike klientide kavatsusi ja isegi teadvustamata soove ning unistusi. Tal peab olema hea keeletaju, lai silmaring ja oskus jutustada lugusid.Samuti peab ta oskama sõnu seada vastavalt selle brändi häälele, kelle jaoks ta kirjutab.

Copywriteri eesmärk 

Reklaamkirjutamise eesmärk on panna inimesi midagi tegema: tellima uudiskirja, registreerima proovisõidule, ostma toodet, klõpsama lingil jne.

Kes on CRO copywriter?

Ingliskeelses maailmas nimetavad mõned copywriterid end rõhutatult „konversioonimäära maksimeerivateks” (CRO = conversion rate optimization) kirjutajateks. See on selles mõttes tautoloogiline, et copywriting juba oma olemuselt peaks olema tegevusele ehk konversioonile suunatud. Aga levinud on see eelkõige seetõttu, et eristuda SEO copywriterist.

Kes on SEO copywriter?

Võib öelda, et täna on suur osa copywritingust arenenud SEO copywritinguks. SEO copywriteri eesmärk on, et tema kirjutatud lehed ilmuksid otsingumootorites heal positsioonil. 

Sageli on SEO copywriter sisukirjutaja sünonüüm.

Nagu teisedki otsingumootorid, kasutab Google veebilehtede indekseerimiseks veebiämblike tarkvara. Google’i algoritm reastab lehti enam kui 200 kriteeriumi alusel, millest kümmekonda põhitõde (ja ideaalis ka uuendusi) peab iga SEO copywriter tundma. 

SEO copywriter optimeerib veebisisu nii, et otsingumootorid saaksid seda paremini indekseerida ja see tuleks välja otsingumootori tulemuste esimestel ridadel/lehtedel.

Kui varem piisas märksõnade toppimisest veebisisusse, siis nüüd tuleb järgida semantilise SEO põhimõtteid. Et olla otsingumootori esilehel või ülemistel positsioonidel, peab kogu veebisaidil avaldatud teave olema kasutajale väärtuslik, kasutajakogemus sujuv ja toimingud rahuldust pakkuvad. 

SEO copy ja CRO copy erinevus

SEO sisukirjutaja peamine eesmärk on luua orgaanilist liiklust otsingumootorite kaudu. CRO copy peamine eesmärk on muuta liiklus tegevuseks ehk külastaja kliendiks.

TELLI UUDISKIRI!

Minu lubadus sulle:

Kirja rohkem kui uudiseid.

Mida järgmisena lugeda?

Mustandist puhtandiks

Arvatakse, et kogenud copywriter’i kirjutatud tekst on algusest peale hea. Hehee… no juhtub ka nii…Aga see on siiski pigem erand. Liblikas