Kas sinu ettevõttel peab olema blogi?

„Aga Kes neid üldse loeb?” 
„Tiina, ma saan aru, et kõigil on blogi, aga kas me peame tingimata selle vooluga kaasa minema?“

Kas maailmas ei ole juba küllalt sisu? 

Vahtu ja tühje sõnu täis ettevõtete blogisid?


Mida neile küsimustele vastata?

Esiteks. Blogimine ei ole kohustus, kuid on võimalus. Blogida võib absoluutselt igaüks. Enamik sooritab keskpäraselt. Mõned kehvasti ja mõned eriti hästi. Teiseks. Ühegi blogi headust pole võimalik objektiivselt hinnata, isegi kui võtame appi kõik olemasolevad digiturunduse mõõdikud. Mis ühe jaoks veenev, see teise jaoks hõre, mis ühele uus ja huvitav, see teise jaoks vana ja leierdatud jne. 


Blogi on lihtsalt üks kanal teiste seas

Isegi kui mõned blogid on halvad, ei tee see kanalit ennast halvaks. Ma ei arva, et televisiooni leiutamine on viga, kuigi enamik saateid ei ole minu teetass. Ühest küljest pean nõustuma, et ettevõtte blogi ei ole praegu kuumim sõna. Sest meil on ju suunamudijad ja jutuuberid ja tehisiaru. 

Ärilt ärile ajaveebides, tõsi, on palju müra ja vahtu, märksõnu täis topitud artikleid asjadest, mis on praktikutele ilmselged. Samas on palju positiivseid näiteid ja kanalina tundub blogi olevat isegi taas tõusuteel. Natuke nagu podcast. Ilma blogideta oleks meie inforuum ikka oluliselt vaesem. Tänu blogidele on meil kõigil võimalik tutvuda misiganes teemaga erinevatest vaatenurkadest ja saada värsket infot (mis näiteks turunduses on ülioluline!)

Tähtsam sellest, kui palju su blogisse jõutakse, on see, kes sinna jõuab ja mida ta sealt leiab. Isegi kui ainult olemasolevad kliendid ja partnerid on artiklitest huvitatud, võib su ajaveeb end igati ära tasuda.

Tähtis on läbi mõelda: 


Kelleni ja millega tahad oma blogiga jõuda?

Blogimine on aidanud minu klientidel:

  • meelitada uue töötaja kandidaate,
  • hoidnud kokku kasutajatoe- ja müügispetsialistide aega,
  • aidanud saada klientidelt vajalikku tagasisidet

Sama hea, kui haipida ettevõtte blogi kui “imerohtu“, on kuulutada, et blogi on surnud või “ei tööta”.


Küsimus pole kanalis, küsimus on eesmärkides 

Ei saa üldistatult väita, et: „Messid on aja- ja raharaiskamine“, „Uudiskiri on mõttetu“.  Samamoodi ei saa öelda, et blogi on mõttetu. Iga ettevõtte turunduse eesmärk peaks olema jõuda sihtrühmadeni kooskõlastatud ja järjepideval viisil kõigis asjakohastes kanalites. Kas blogi peaks kanalite nimekirjas olema, tuleb otsustada iga sektori, ettevõtte ja juhtumi puhul eraldi.


Kvaliteet ja järjepidevus

Latt on kõrgel. Lugeja tahab näha kirge ja kompetentsi. Tisleritöökoja omanik, kes blogib mööblirestaureerimisest naudinguga, võib oma blogiga saavutada rohkem kui suurettevõte, kes investeerib hunniku raha sisse ostetud sisuloometeenusesse.

Suurtel on oma toimetused ja agentuurid abiks.  Väiksematele soovitaksin kasutada nišistrateegiat ja panustada loovusele ning autentsusele. Mõlemal juhul on olulised pühendumine ja järjepidevus. Blogi on alati pikaajaline investeering, mis ei too edu üleöö, vaid  aja jooksul. 


Blogi on muutuses
(nagu kõik muu digiturunduses)

Blogi pole surnud. Küll aga pidevas muutuses. Sisu planeerides mõtle lisaks tekstidele ka muudele elementidele nagu infograafika, pildid või videod, et vastata kasutajate erinevatele ootustele ja harjumustele. Lisaks tuleb blogi palju tugevamalt integreerida klienditeekonda, eriti B2B turunduses. 

Elutu blogi neelab tarbetuid ressursse ja halvimal juhul kahjustab ettevõtte mainet. Kui sa ei tea täpselt, kust alustada, kuidas plaani teha ja tahaksid, et keegi aitaks töötajaid koolitada, tööriistu valida, tekstid turunduslikult üle toimetada ning mõtleks aktiivselt kaasa, kutsu agentuur või vabakutseline sisulooja appi.

TELLI UUDISKIRI!

Minu lubadus sulle:

Kirja rohkem kui uudiseid.

Mida järgmisena lugeda?

Mustandist puhtandiks

Arvatakse, et kogenud copywriter’i kirjutatud tekst on algusest peale hea. Hehee… no juhtub ka nii…Aga see on siiski pigem erand. Liblikas