Klišeed turunduses- head või halvad?

Klišeed on vahel head ja vahel halvad.
Oleneb kontekstist.

🏳 Kõigile tuttavad ja populaarsed väljendid on head abstraktsete ideede selgitamiseks. Kuna kasutame neid sageli, ei pea klišeed kuuldes palju mõtlema.

🏴 Probleem on aga selles, et kipume neid liiga sageli kasutama (ja vales kontekstis). Ja need kaotavad oma üllatusmomendi ja sageli ka tähenduse.
Ja hakkavad meid tüütama!

Iga ettevõte võib öelda, et

“..loob väärtust”
“..mõtleb kastist välja”
“..ja aitab panna X sinu kasuks tööle”

Ja iga teine seda just ütlebki.
🏁 Järelikult – klišeed töötavad?

🏳 Jah, turunduses klišeed sageli töötavad…

…sest nad on tuttavad, üldarusaadavad, osa ühisest keelest.
Kliendid reageerivad neile, sest saavad aru, mida sa mõtled.
Mitte igaüks ei armasta üllatusi. Paljudele meeldib tunda end turvaliselt olles ümbritsetud tuttavatest fraasidest. 
Pealegi ei hinnata turundustekste kunstilise väärtuse põhjal.

🏴 Ja sageli ei tööta…

Sest keeruline on aduda (ja osta):
“järgmise taseme produktiivsust”
“võtmed kätte täisteenust ja kõik-ühes platvormi”
“su salapärast teenust, mis aitab mul oma äri kasvatada”

Kui LinkedIni rahvale kirjutad, siis ..

🏳 …kasuta klišeesid ainult siis, kui need tõesti annavad edasi soovitud sõnumit.
🏳 ..esimeses mustandis aitavad sul tuttavad võrdlused peamised mõtted kiirelt kirja saada. Aga enda isikupäraseks väljendamiseks proovi uue ringiga konkreetseid näiteid ja erksat keelt lisada.
 🏴 … ei tasu ka üle pingutada uudsuse ja loovusega. Tunne oma sõnad ja sagedus ära!

TELLI UUDISKIRI!

Minu lubadus sulle:

Kirja rohkem kui uudiseid.

Mida järgmisena lugeda?

Mustandist puhtandiks

Arvatakse, et kogenud copywriter’i kirjutatud tekst on algusest peale hea. Hehee… no juhtub ka nii…Aga see on siiski pigem erand. Liblikas

Hea lugu on tõetruu lugu

Hea lugu on tõetruu lugu. See kujutab maailma nii, nagu lugeja või kuulaja seda teab ja tunneb.Ta saab sellega samastuda.See