Kirjutamine kui konveier ja kirjutamine kui avastusrännak

Sisuturunduse gurud annavad enamasti nõu produktiivsuse vaatest.
Arusaadav, sest seda ka kõige rohkem küsitakse – et kuidas toota sisu kiiremini ja väiksema vaevaga.

(Sisu levitamise ja taaskasutamise puhul on omad tõhustamise nipid. Aga praegu pean silmas just idee leidmist ja kirjutamist…)

Mida siis üldjuhul soovitatakse?
Kirjutamist konveiermeetodil:

▶ Kirjuta sellest, millest sa põhjalikult tead – nii saad kiiremini!
▶ Enne kirjutamist pane endale struktuur kirja (või küsi see robotilt) – nii tead täpselt, millist sisu pead tootma!
▶ Ära kuluta aega eksperimenteerimisele – loovus võib sind aeglustada!
▶ Järgi tõestatud struktuure ja valemeid – inimestele meeldivad loendipostitused!

Tõsi ta ju on.
Selliste õpetuste järgi saad kirjutada korraliku esimese mustandi, nii et sul pole vaja palju ümber kirjutada.

Kuid …see on konveier.
See ei jäta loovusele ja katsetamisele ruumi.
Ja see ei luba sul oma kirjutist mõtlemiseks kasutada.
Et uurida ja süveneda.
Leida ja sõnastada uusi mõtteid.
Et olla ise ka mõnusalt üllatunud uutest seostest, avastustest ja taipamistest.

Kui kirjutamisest saab avastusrännak, siis ei ole visandeid ega tõestatud malle tarvis. Siis on just vaja end pidevalt lasta algmõttest eemale juhtida, kuni avastad, kuidas sa tegelikult mõtled ja mida sa tegelikult kirjutada tahad.

🔆 🔆 🔆 🔆 🔆 🔆 🔆 🔆

Lihtsalt proovi mõnikord … seda rännaku varianti ka!

Vaata ka postituse keskustelu LinkedInis.

TELLI UUDISKIRI!

Minu lubadus sulle:

Kirja rohkem kui uudiseid.

Mida järgmisena lugeda?

Mustandist puhtandiks

Arvatakse, et kogenud copywriter’i kirjutatud tekst on algusest peale hea. Hehee… no juhtub ka nii…Aga see on siiski pigem erand. Liblikas